De eerste paar dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van dovanroij - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van dovanroij - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Dominique van Roij

05 Maart 2015 | Curaçao, Willemstad

Daar stond ik dan op Schiphol! De laatste knuffel en de laatste kus! Voor de tiende keer werd ik nog even door pap gewaarschuwd. Do geen drugs he, niet bezopen achter het stuur en kijk goed uit! Curacao kan heel crimineel zijn. Jaaaa pap!
De vliegreis van 10 uur waar ik enigszins tegen op keek kwam dichterbij. We stapte in, stuurde Gioke nog een app berichtje, schat we gaan dan nu echt vertrekken! Hou van je! En we vertrokken...
Al met al viel de vliegreis me hartstikke mee. De tijd vloog letterlijk voorbij.

Eenmaal aangekomen op Hato, het vliegveld van Curacao, waren ze behoorlijk streng. Wat kwamen we doen en hoelang verbleven we. In Curacao willen ze precies weten wie hun land binnen komt en met welke reden, je moet je dus goed kunnen verantwoorden.
Toen we onze koffers hadden moesten we in een super lange rij aansluiten. Weer alles moest gecontroleerd worden. Met de snelle babbel van Lotte mochten we door de VIP uitgang, we liepen de rij voorbij en zijn niet meer gecontroleerd. Toen hebben we op een taxi gewacht en zijn we naar ons studentenhuis gebracht.

We werden door onze huisgenoten leuk ontvangen. Het was meteen een gezellige boel. Leuke meiden en jongens!

De eerste nacht naar bed, goed geslapen alleen vroeg wakker door de jetlag. Het is dus nog even wennen aan de tijd.

De eerste dag hebben we een auto gehuurd, we hebben boodschappen gedaan en bedachten ons om dezelfde avond een hapje te eten en nog even de kroeg in te gaan. Zo gezegd zo gedaan.

Ons eerste avontuurlijk situatie hebben we meegemaakt. We stapten in de auto om naar een eet tentje te rijden. Een beetje zoeken naar de weg nog allemaal. Eenmaal bij een grote parkeerplaats aangekomen naast het politie bureau besloten we te parkeren.
Echter rijden we deze parkeerplaats, naast het politiebureau inderdaad verkeerd binnen via un eenrichtingsweg. We hoorden gefluit, hebben de auto netjes geparkeerd en zijn uitgestapt. En jawelhoor daar stond de politie. Wisten wij de regels wel? De politieman was erg dominant. Uiteindelijk wilde hij ons 5 boetes geven, onder andere voor het vergeten van Lotte der rijbewijs, we waren tegen de richting in gereden, de autopapieren zaten nog in de strandtas etc etc. Met een beetje zielig doen hebben we het klaar gekregen te mogen vertrekken zonder boete.

Vervolgens konden we dan eindelijk gaan eten, zijn we naar een leuke kroeg geweest, waar lekker gedanst werd. Een leuke gezellig sfeer.
Uiteindelijk wilden we nog naar een ander kroegje in Curacao in een ander dorpje. Het was de bedoeling dat we daar ooit gingen aankomen, echter hebben we anderhalf uur rond gereden en zijn we niet bij dat kroegje geweest. We waren verdwaald. Uiteindelijk hebben we met teamwork naar anderhalf uur ons studentenhuis toch teruggevonden.

De hak was gezet, onze eerste avond was bizar maar gezellig!!
De volgende dag zijn we naar het strand geweest. Echt bizar mooie dingen gezien. Helder water en vissen die naast je af zwemmen. Ik ben mega enthousiast en geniet van elke minuut.

Ik heb met Pap, mam, Gio en beide oma's al geskypt! Leuk om ze te zien en te spreken en me verbanden huid al te laten zien. Het gaat hier ontzettend snel, de zon schijnt volop en het weer is heerlijk. De wind is echter verraderlijk.

Ik zal nog enkele foto's toevoegen van ons eerste dagje stand.

Groetjes en knuffel vanuit Curacao